Gaziosmanpaşa Hastanesi Kalite Süreci
İçinde yaşadığımız yüzyılda sosyal, ekonomik, siyasal ve kültürel alanlarda yaşamımızı etkileyen en önemli kavram hiç kuşkusuz kalitedir. Sağlık hizmeti; hasta ve hasta ailesi ile sağlık ekibini bir araya getirerek, tedavi için uygun ortamın sağlanması ile üretilir. Güven unsurunun son derece önemli olduğu sağlık hizmeti, hata kabul etmeyen, ekip çalışmasına dayanan, hasta ve çalışan memnuniyetini temel alan bir hizmettir.
Sağlık hizmetlerinde kalite ise; hizmeti oluşturan unsurların ihtiyaç ve beklentilerini karşılama, mümkünse daha fazlasını yapabilme becerisidir.
Yeni Yüzyıl Üniversitesi Gaziosmanpaşa Hastanesi; 1992 yılından bu yana yürüttüğü kaliteli sağlık hizmetini 2007 yılında ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgesini alarak standartlaştırmıştır. 2009 yılında; Sağlık Bakanlığı tarafından oluşturulmuş Sağlıkta Hizmet Kalite Standartları (SHKS) kapsamında yapılan değerlendirmeler neticesinde yüksek puan alarak kalite sürecini yönetmektedir. Hastanemiz 3-7 Nisan 2017 tarihlerinde başarılı bir denetim geçirerek sağlıkta en saygın Uluslararası Kalite Belgesi olan JCI (Joint Commission International) Akreditasyon Belgesini almış ve akredite hastane unvanını kazanmıştır. JCI tarafından 27 Kasım- 01 Aralık 2023 tarihinde yapılan değerlendirmeler sonucunda kurumumuz bir kez daha reakredite edilmiştir.
Kalite Sürecimizin Amacı;
Hasta güvenliği ve hasta memnuniyetini temel alarak öncü adımlarla güvenle ilerlemek, verimli ve kaliteli hizmetin devamlılığını sağlamaktır.
Değerli GOP Dostu;
Kendiniz ve aileniz için en iyi sağlık hizmetini nereden alacağınızın kararını verirken kalite yönetim sistemlerine göre yönetilen hastaneleri değerlendirerek bu kararı vermelisiniz. Bizler; web sayfamızı hazırlarken -nelerin spesifik kalite değerlendirme ölçütleri- olduğu hakkında size bilgi vermeyi ve yol göstermeyi hedefledik.
Hastanemizde tıbbi ve idari süreçlerin izlenebilmesi amacıyla tıbbi, idari ve hasta güvenliği ile ilişkili göstergeleri belirledik. Bu göstergeleri düzenli olarak değerlendirmekte ve analiz sonuçlarını önceki ayın verileriyle ve yıl bazında belirlenen hedeflerle karşılaştırmaktayız.
Aynı zamanda T.C. Sağlık Bakanlığının Sağlık.NET, UHESA gibi sağlık istatistikleri ve Sağlıkta Kalite Standartları gibi standartlarla ilişkili pek çok kalite göstergesini ilgili kurumlarla düzenli olarak paylaşmaktayız. Gönderdiğimiz bu verilerle diğer sağlık kuruluşları arasındaki kalite gösterge sonuçlarına göre, yerimize bakarak kendimizi değerlendirmekteyiz.
Göstergeler aracılığı ile ölçme, değerlendirme ve iyileştirme faaliyetlerini gerçekleştirmekteyiz.
Bu çalışmalar sonucunda sizlere daima, dünden daha kaliteli hizmet veriyoruz.